Gärds Köpinge

BILDER OCH HÄNDELSER I BYN GÄRDS KÖPINGE FRÅN DÅ OCH NU.

Fibernät

Publicerad 2015-06-16 13:49:17 i Allmänt I Köpinge,

Då kom så aktörerna till byn och pratade fiber.
I dagsläget är det två tävlande som vill att vi ansluter oss till deras nät.
Vi har C4 teknik och Telia. Tyvärr verkar inte detta göra att det blir ett pris krig
vilket jag gärna sett.
Själv har jag generalt varit tveksam till fiber pga av att kostnaden tycker jag varit
alltför stor i förhållande till vad man får.
Säljargumentet att husets värde stiger har jag lagt åt sidan då jag inte tror att detta
skulle påverka husets värde dessutom  har jag inga planer på att sälja.
Vid två exakt lika dana hus på samma gata och den enda skillnaden varit fiber så
kanske, men om det ena varit i min favorit färg och inte det andra så är det faktiskt dyrare
att måla om huset än att få fibern inkopplad.
 
Jag har bra TV idag och jag använder gamla telefoner så där blev jag inte så övertygad.
Ja priset kan jag få ner om jag väljer fibertelefon och kanske billigare TV men där kan
det vara samma beroende på vad jag väljer för kanalutbud.
 
Men min datatrafik är i dagsläget inget att önska så där kan det bli betydligt bättre.
 
Så jag har valt att beställa fiber då jag också resonerade så att tar jag det nu så har jag
ett val i framtiden, samt att skall jag ansluta senare så kan det bli dyrare.
Jag väljer att gräva själv och jag skall köpa en egen rojter (router).
Jag vill dessutom ha ett helt öppet nät så jag kan välja vad jag vill.
 
Mitt val föl på C4 Energi då jag dessutom uppskattar närheten till leverantören
samt att priset var så att jag kan svälja det med 24 månaders upplägg.
Systemet var öppet och jag kan välja vilka leverantörer jag vill av media.
 
Därmed vill jag då också säga att jag inte satt mig in i Hela upplägget för Telia
där jag förstått att allt är ett paketpris så jag kan inte uttala mig mer om det än så.
 
Jag tänker då heller inte uppmana någon vad dom skall välja utan det är helt upp
till var och en och har någon en kortare redovisning för Telias utbud så kan jag
även publicera den.
 
Svarar naturligtvis på frågor efter bästa förmåga
 
"Elof"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela